REUNIÓ DEL CONSELL DE PARTICIPACIÓ ADOLESCENTS


Avui amb el grup motor del Consell De Participació Adolescent ens hem trobat per fer una altra reunió. A poc a poc va anar arribant tots els representants dels centres educatius: els representants de l'Institut Terres de Ponent, del Col·legi la Salle, els de l'Espai Jove intercultural ,el C.E.E. Siloé i els representant de la Unitat d'Escolarització Compartida. Després d'aprovar l'acta anterior i afegir alguna puntualització vam començar la reunió. 

L'Arnau Ortiz ens va explicar que el passat dissabte 23 de febrer junt amb el Zakaria Benatraya van realitzar la formació a diferents caps d'agrupaments escoltes de la demarcació nord-Oriental .

L'Arnau, el Zacaries i l'Òscar preparant la formació

L'Arnau ens va explicar com van exposar la seva experiència com a membres del Consell de Participació, com van donar a conèixer com es treballa dins el Consell, qui en forma part i com es gestionen els encàrrecs i la participació amb la ciutat.

L'Arnau i el Zacaries realitzant la formació
El següent punt que vam treballar és la preparació de l'audiència amb l'Alcalde que possiblement realitzarem a finals d'abril. Tots ja hem d'estar pendents de recollir propostes en els nostres centres que podem anar parlant per començar a organitzar i preparar l'audiència. També vam parlar d'una proposta realitzada per la Comissió d'Entorn i Cultura que encara s'ha de concretar. Vam parlar de la nostra participació en les penyes per les festes de Sant Isidori i vam començar a donar forma a l'organització de l'Xtreme Action amb la presentació de la carta que entregarem a les empreses de Mollerussa demanant la seva col·laboració. Per últim vam realitzar les dinàmiques per preparar la segona fase del programa "Convivència i ús responsable de l'espai públic".
Preparant la segona fase del programa "Convivència i ús responsable en l'espai públic".

Aquesta sessió l'hem dedicada a l'espai públic. De qui és? Qui en fa ús? Qui n'ha de tenir cura? Tots sabem que no podem traslladar la part de responsabilitat que és nostra a altres persones ni tampoc a l'administració. Entre tots vam anar exposant tots els elements, persones (famílies, nens, joves, gent gran), mobiliari (bancs, fonts, fanals), comerços (llibreries, botigues, bars) serveis (jardineria, recollida de deixalles, servei de neteja, policia) que formen part i intervenen dins les nostres places i els nostres carrers.

Fent les activitats

També vam parlar de quines són les actituds que ajuden a tenir una bona convivència entre tots. Vam comentar què és el que podem fer per a ser més cívics, que sense gaire esforç poden ajudar al fet que entre tots millorem l'espai públic de la nostra vila. Entre tots sabem que hi ha alguns aspectes importants a tenir en compte com: les pintades, els contenidors i deixalles, la manera de jugar a la plaça l'ús del patinet, el joc de la pilota, el monopatí, els espais com les terrasses i les taules al carrer, etc. 

Treballant amb grup pel programa de" Convivencia i ús responsable en l'Espai Públic"

Un cop vam estar ben ubicats vam començar a realitzar el nostre treball per a la creació d'un vídeo que reflecteixi totes informacions. Amb grups de dos vam escriure les escenes i temàtiques que volem que surtin en el nostre vídeo de presentació sobre la convivència i l'ús en l'espai públic. Després entre tots vam compartir les idees i vam afegir un bon missatge en cada apartat per facilitar que la informació arribi bé . El temps ens ha passat volant però val a dir que hem fet molta feina.

Compartint les reflexions en grup
El dia que ve tornarem a recuperar tota la temàtica del vídeo però d'entrada aprofitarem el suport de l'EJI per a començar a gravar algunes escenes i avançar feina.
De nou ens trobem que s'ha exhaurit el temps. Felicitats per tots per a la feina feta, acabem la reunió recordant que tenim l'encàrrec de recollir amb tots els companys de classe les propostes que voldrem exposar a l'alcalde per preparar l'audiència.

Comentaris

Entrades populars