REUNIÓ DEL CONSELL
DE PARTICIPACIÓ ADOLESCENTS
Avui amb el grup
motor del Consell De Participació Adolescent ens hem trobat per fer una altra
reunió. A poc a poc va anar arribant tots els representants dels centres
educatius: els representants de l'Institut Terres de Ponent, del Col·legi la
Salle, els de l'Espai Jove intercultural ,el C.E.E. Siloé i els representant de
la Unitat d'Escolarització Compartida. Després d'aprovar l'acta anterior i
afegir alguna puntualització vam començar la reunió.
L'Arnau Ortiz ens va
explicar que el passat dissabte 23 de febrer junt amb el Zakaria Benatraya van
realitzar la formació a diferents caps d'agrupaments escoltes de la demarcació
nord-Oriental .
 |
L'Arnau, el Zacaries i l'Òscar preparant la formació |
L'Arnau ens va explicar com van exposar la seva experiència com
a membres del Consell de Participació, com van donar a conèixer com es treballa
dins el Consell, qui en forma part i com es gestionen els encàrrecs i la
participació amb la ciutat.
 |
L'Arnau i el Zacaries realitzant la formació |
El següent punt que
vam treballar és la preparació de l'audiència amb l'Alcalde que possiblement
realitzarem a finals d'abril. Tots ja hem d'estar pendents de recollir
propostes en els nostres centres que podem anar parlant per començar a
organitzar i preparar l'audiència. També vam parlar d'una proposta realitzada
per la Comissió d'Entorn i Cultura que encara s'ha de concretar. Vam parlar de
la nostra participació en les penyes per les festes de Sant Isidori i vam
començar a donar forma a l'organització de l'Xtreme Action amb la presentació
de la carta que entregarem a les empreses de Mollerussa demanant la seva
col·laboració. Per últim vam realitzar les dinàmiques per preparar la segona
fase del programa "Convivència i ús responsable de l'espai públic".
 |
Preparant la segona fase del programa "Convivència i ús responsable en l'espai públic". |
Aquesta
sessió l'hem dedicada a l'espai públic. De qui és? Qui en fa ús? Qui n'ha de
tenir cura? Tots sabem que no podem traslladar la part de responsabilitat que
és nostra a altres persones ni tampoc a l'administració. Entre tots vam anar
exposant tots els elements, persones (famílies, nens, joves, gent gran),
mobiliari (bancs, fonts, fanals), comerços (llibreries, botigues, bars) serveis
(jardineria, recollida de deixalles, servei de neteja, policia) que formen part
i intervenen dins les nostres places i els nostres carrers.
 |
Fent les activitats |
També vam parlar de
quines són les actituds que ajuden a tenir una bona convivència entre tots. Vam
comentar què és el que podem fer per a ser més cívics, que sense gaire esforç
poden ajudar al fet que entre tots millorem l'espai públic de la nostra vila.
Entre tots sabem que hi ha alguns aspectes importants a tenir en compte com:
les pintades, els contenidors i deixalles, la manera de jugar a la plaça l'ús
del patinet, el joc de la pilota, el monopatí, els espais com les terrasses i
les taules al carrer, etc.
 |
Treballant amb grup pel programa de" Convivencia i ús responsable en l'Espai Públic" |
Un cop vam estar ben ubicats vam començar a
realitzar el nostre treball per a la creació d'un vídeo que reflecteixi totes
informacions. Amb grups de dos vam escriure les escenes i temàtiques que volem
que surtin en el nostre vídeo de presentació sobre la convivència i l'ús en
l'espai públic. Després entre tots vam compartir les idees i vam afegir un bon
missatge en cada apartat per facilitar que la informació arribi bé . El temps
ens ha passat volant però val a dir que hem fet molta feina.
 |
Compartint les reflexions en grup |
El dia que ve
tornarem a recuperar tota la temàtica del vídeo però d'entrada aprofitarem el
suport de l'EJI per a començar a gravar algunes escenes i avançar feina.
De nou ens trobem
que s'ha exhaurit el temps. Felicitats per tots per a la feina feta, acabem la
reunió recordant que tenim l'encàrrec de recollir amb tots els companys de
classe les propostes que voldrem exposar a l'alcalde per preparar l'audiència.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada