TREBALLEM LES NOVES TECNOLOGIES AMB UNICEF I COMPANYS I COMPANYES DE LLEIDA I TARRAGONA. 


Institut Municipal d'Educació de Tarragona 
El passat divendres 8 de setembre un grup de representants del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa vam participar en una jornada sobre infància i TICs a Tarragona, jornada promoguda por UNICEF i que vam compartir amb companys i companyes del Plenari dels Infants i Adolescents de Lleida i del Consell Municipal d'Infants Tarragona. L'objectiu de la jornada era analitzar les noves tecnologies i les xarxes socials des del punt de vista dels infants i els joves, donant la nostra opainió sobre aquestes i les avantatges i desavantatges. Del treball realitzat en aquest i altres grups (grups de Catalunya, Asturies i Castilla i Lleo) UNICEF publicarà un informe amb les conclusions. 

Vam sortir de Mollerussa de bon mati i vam passar a recollir als companys i companyes de LLeida. Va ser un momet de retrobaments, d'abraçades i posada al dia, doncs alguns de nosaltres ja ens coneixiem d'haver compartit moments al IV Encuentro Estatal de Consejos de Participación Infantil y Adolesente de Santander així com de la trobada que vam realitzar el curs passat a Lleida. 

Un cop vam arribar a Tarragona, ens esperaven els companys i companyes del Consell de Tarragona així com les dues dinamitzadores de la Asociación Los Glayus,  la Natalia i la Alejandra, les quals van ser les encarregades de dinamitzar la jornada i ho van fer realment divertit i dinàmic. Moltes gràcies a les dues!! 


Presentació de les dinamitzadores i el grup
Vam començar la jornada fent una dinàmica de presentació i recordant els nostres noms, doncs no tots i totes ens coneixiem. Un cop presentats, vam començar a treballar la participació, la qual vam treballar a partir de diverses dinàmiques que treballen els tres eixos principals de la participació: l'observació, l'escolta activa i la creativitat. 

Per treballar l'observació, vam fer una dinàmica en la qual durant uns segons ens havíem de fixar en els nostres companys i companyes. Desprès haviem de tancar els ulls i la dinamitzadora ens feia una pregunta sobre alguna característica d'algun company o companya, com per exemple: "assenyaleu a la persona que porta una cinta rosa al cap" i tots i totes havíem d'assenyalar a aquesta persona. A través d'aquesta dinàmica vam poder treballar la importància de l'observació real i continua, doncs per poder canviar tot allò que valorem que s'ha de canviar, primer hem d'observar. 


El grup realitzant la dinàmica de la observació 

En segon lloc, vam treballar l'escolta activa, un eix principal per a la participació real i efectiva. Escoltar als nostres companys i companyes és realment important, així com deixar parlar i donar espai a tots i totes aquelles a les que els hi costa més expressar-se i donar la seva opinió. La dinàmica que vam realitzar per treballar l'escolta va ser la següent: la dinamitzadora va començar a comptar començant pel número 1. Desprès i de manera aleatòria havíem d'anar comptant nosaltres però sense que el mateix número pogues ser dit per dues o més persones a la vegada. Vam haver de començar la dinàmica varies vegades, i sabeu per que ? Per que de seguida  dos o més persones deiem el mateix número a la vegada. Que vam deduir de tot això? Doncs que van haver-hi persones que van participar a totes les rondes, van haver-hi persones que van participar només en una de les rondes i van haver-hi persones que no van participar en cap. I això ens demostra com en la participació ens podem trobar amb persones que sempre participen i d'altres que no participen mai, i que és molt important donar espai a totes les persones i ser capaços d'escoltar als nostres companys i companyes. 


El Genis i la Diana en la dinàmica de l'estatua 
Finalment, vam treballar la creativitat, doncs no podem oblidar que la participació consisteix no només a dir el que pensem o volem, sino que també hem de construir amb creativitat. I per això vam fer la dinàmica de "la estatua" que va consistir en que un de nosaltres havia de sortir al centre de la rotllana i fer d'estatua. Un cop feta, un company o companya havia de sortir i complementar l'estatua d'una manera creativa. Havia d'aguantar uns segons i la primera estatua havia de deixar pas a la següent, i així successivament. Va ser molt divertit veure la creativitat i imaginació de cada un de nosaltres! 


Un cop realitzades totes aquestes dinàmiques, vam tenir espai per un petit descans i per agafar forces amb una coca bonissima i xocolata. Espai que també ens va donar l'oportunitat de començar a interaccionar amb els companys i companyes dels dos consells. 


Un grup treballant avantatges i desavantatges de les TIC
I ara si, va arribar el moment de començar a treballar les noves tecnologies des del punt de vista dels infants i adolescents. I per fer-ho ens van dividir amb grups i vam haver de treballar les avantatges i desavantatges de les noves teconologíes i les xarxes socials. Un cop fet, cada un dels grups va presentar a la resta les idees que havien sorgit i ens vam adonar de que tots i totes vam arribar casi bé a les mateixes conclusions. 


Grup presentant les conclusions

La Valentina treballant amb el grup

Però el dia no va acabar aqui... I ens vam anar a la platja! Si, si! Ho heu sentit bé! Tant el nostre grup com el de Lleida vam anar a dinar i a passar la tarda a la platja. El grup de Tarragona ens va recomanar que anessim a la Rabassada i cap alla que ens va portar l'autobùs. Vam passar una tarda d'allò mes divertida, jugant entre tots i totes nosaltres i compartint molts bons moments. Esperem poder continuar realitzant aquestes trobades i no perdre el contacte amb els companys i companyes !!!! 


El grup a la platja disfrutant del bon temps! 

I per acabar us deixem amb una foto d'aquest gran grup!!! 



Tot el grup a la finalització de la jornada de treball, amb unes gorres que ens van regalar a Tarragona 

Comentaris

Entrades populars