TREBALLEM LES NOVES TECNOLOGIES AMB UNICEF I COMPANYS I COMPANYES DE LLEIDA I TARRAGONA.
El passat divendres 8 de setembre un grup de representants del Consell de Participació Adolescent de Mollerussa vam participar en una jornada sobre infància i TICs a Tarragona, jornada promoguda por UNICEF i que vam compartir amb companys i companyes del Plenari dels Infants i Adolescents de Lleida i del Consell Municipal d'Infants Tarragona. L'objectiu de la jornada era analitzar les noves tecnologies i les xarxes socials des del punt de vista dels infants i els joves, donant la nostra opainió sobre aquestes i les avantatges i desavantatges. Del treball realitzat en aquest i altres grups (grups de Catalunya, Asturies i Castilla i Lleo) UNICEF publicarà un informe amb les conclusions.
Vam sortir de Mollerussa de bon mati i vam passar a recollir als companys i companyes de LLeida. Va ser un momet de retrobaments, d'abraçades i posada al dia, doncs alguns de nosaltres ja ens coneixiem d'haver compartit moments al IV Encuentro Estatal de Consejos de Participación Infantil y Adolesente de Santander així com de la trobada que vam realitzar el curs passat a Lleida.
Un cop vam arribar a Tarragona, ens esperaven els companys i companyes del Consell de Tarragona així com les dues dinamitzadores de la Asociación Los Glayus, la Natalia i la Alejandra, les quals van ser les encarregades de dinamitzar la jornada i ho van fer realment divertit i dinàmic. Moltes gràcies a les dues!!
Vam començar la jornada fent una dinàmica de presentació i recordant els nostres noms, doncs no tots i totes ens coneixiem. Un cop presentats, vam començar a treballar la participació, la qual vam treballar a partir de diverses dinàmiques que treballen els tres eixos principals de la participació: l'observació, l'escolta activa i la creativitat.
Per treballar l'observació, vam fer una dinàmica en la qual durant uns segons ens havíem de fixar en els nostres companys i companyes. Desprès haviem de tancar els ulls i la dinamitzadora ens feia una pregunta sobre alguna característica d'algun company o companya, com per exemple: "assenyaleu a la persona que porta una cinta rosa al cap" i tots i totes havíem d'assenyalar a aquesta persona. A través d'aquesta dinàmica vam poder treballar la importància de l'observació real i continua, doncs per poder canviar tot allò que valorem que s'ha de canviar, primer hem d'observar.
En segon lloc, vam treballar l'escolta activa, un eix principal per a la participació real i efectiva. Escoltar als nostres companys i companyes és realment important, així com deixar parlar i donar espai a tots i totes aquelles a les que els hi costa més expressar-se i donar la seva opinió. La dinàmica que vam realitzar per treballar l'escolta va ser la següent: la dinamitzadora va començar a comptar començant pel número 1. Desprès i de manera aleatòria havíem d'anar comptant nosaltres però sense que el mateix número pogues ser dit per dues o més persones a la vegada. Vam haver de començar la dinàmica varies vegades, i sabeu per que ? Per que de seguida dos o més persones deiem el mateix número a la vegada. Que vam deduir de tot això? Doncs que van haver-hi persones que van participar a totes les rondes, van haver-hi persones que van participar només en una de les rondes i van haver-hi persones que no van participar en cap. I això ens demostra com en la participació ens podem trobar amb persones que sempre participen i d'altres que no participen mai, i que és molt important donar espai a totes les persones i ser capaços d'escoltar als nostres companys i companyes.
Finalment, vam treballar la creativitat, doncs no podem oblidar que la participació consisteix no només a dir el que pensem o volem, sino que també hem de construir amb creativitat. I per això vam fer la dinàmica de "la estatua" que va consistir en que un de nosaltres havia de sortir al centre de la rotllana i fer d'estatua. Un cop feta, un company o companya havia de sortir i complementar l'estatua d'una manera creativa. Havia d'aguantar uns segons i la primera estatua havia de deixar pas a la següent, i així successivament. Va ser molt divertit veure la creativitat i imaginació de cada un de nosaltres!
Un cop realitzades totes aquestes dinàmiques, vam tenir espai per un petit descans i per agafar forces amb una coca bonissima i xocolata. Espai que també ens va donar l'oportunitat de començar a interaccionar amb els companys i companyes dels dos consells.
I ara si, va arribar el moment de començar a treballar les noves tecnologies des del punt de vista dels infants i adolescents. I per fer-ho ens van dividir amb grups i vam haver de treballar les avantatges i desavantatges de les noves teconologíes i les xarxes socials. Un cop fet, cada un dels grups va presentar a la resta les idees que havien sorgit i ens vam adonar de que tots i totes vam arribar casi bé a les mateixes conclusions.
Però el dia no va acabar aqui... I ens vam anar a la platja! Si, si! Ho heu sentit bé! Tant el nostre grup com el de Lleida vam anar a dinar i a passar la tarda a la platja. El grup de Tarragona ens va recomanar que anessim a la Rabassada i cap alla que ens va portar l'autobùs. Vam passar una tarda d'allò mes divertida, jugant entre tots i totes nosaltres i compartint molts bons moments. Esperem poder continuar realitzant aquestes trobades i no perdre el contacte amb els companys i companyes !!!!
I per acabar us deixem amb una foto d'aquest gran grup!!!
![]() |
Institut Municipal d'Educació de Tarragona |
Vam sortir de Mollerussa de bon mati i vam passar a recollir als companys i companyes de LLeida. Va ser un momet de retrobaments, d'abraçades i posada al dia, doncs alguns de nosaltres ja ens coneixiem d'haver compartit moments al IV Encuentro Estatal de Consejos de Participación Infantil y Adolesente de Santander així com de la trobada que vam realitzar el curs passat a Lleida.
Un cop vam arribar a Tarragona, ens esperaven els companys i companyes del Consell de Tarragona així com les dues dinamitzadores de la Asociación Los Glayus, la Natalia i la Alejandra, les quals van ser les encarregades de dinamitzar la jornada i ho van fer realment divertit i dinàmic. Moltes gràcies a les dues!!
![]() |
Presentació de les dinamitzadores i el grup |
Per treballar l'observació, vam fer una dinàmica en la qual durant uns segons ens havíem de fixar en els nostres companys i companyes. Desprès haviem de tancar els ulls i la dinamitzadora ens feia una pregunta sobre alguna característica d'algun company o companya, com per exemple: "assenyaleu a la persona que porta una cinta rosa al cap" i tots i totes havíem d'assenyalar a aquesta persona. A través d'aquesta dinàmica vam poder treballar la importància de l'observació real i continua, doncs per poder canviar tot allò que valorem que s'ha de canviar, primer hem d'observar.
![]() |
El grup realitzant la dinàmica de la observació |
En segon lloc, vam treballar l'escolta activa, un eix principal per a la participació real i efectiva. Escoltar als nostres companys i companyes és realment important, així com deixar parlar i donar espai a tots i totes aquelles a les que els hi costa més expressar-se i donar la seva opinió. La dinàmica que vam realitzar per treballar l'escolta va ser la següent: la dinamitzadora va començar a comptar començant pel número 1. Desprès i de manera aleatòria havíem d'anar comptant nosaltres però sense que el mateix número pogues ser dit per dues o més persones a la vegada. Vam haver de començar la dinàmica varies vegades, i sabeu per que ? Per que de seguida dos o més persones deiem el mateix número a la vegada. Que vam deduir de tot això? Doncs que van haver-hi persones que van participar a totes les rondes, van haver-hi persones que van participar només en una de les rondes i van haver-hi persones que no van participar en cap. I això ens demostra com en la participació ens podem trobar amb persones que sempre participen i d'altres que no participen mai, i que és molt important donar espai a totes les persones i ser capaços d'escoltar als nostres companys i companyes.
![]() |
El Genis i la Diana en la dinàmica de l'estatua |

![]() |
Un grup treballant avantatges i desavantatges de les TIC |
![]() |
Grup presentant les conclusions |
![]() |
La Valentina treballant amb el grup |
Però el dia no va acabar aqui... I ens vam anar a la platja! Si, si! Ho heu sentit bé! Tant el nostre grup com el de Lleida vam anar a dinar i a passar la tarda a la platja. El grup de Tarragona ens va recomanar que anessim a la Rabassada i cap alla que ens va portar l'autobùs. Vam passar una tarda d'allò mes divertida, jugant entre tots i totes nosaltres i compartint molts bons moments. Esperem poder continuar realitzant aquestes trobades i no perdre el contacte amb els companys i companyes !!!!
![]() |
El grup a la platja disfrutant del bon temps! |
I per acabar us deixem amb una foto d'aquest gran grup!!!
![]() |
Tot el grup a la finalització de la jornada de treball, amb unes gorres que ens van regalar a Tarragona |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada